Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

 A hónap megyéje: Zala vármegye
  Zala megyei kerékpártúra ajánló.
A hónap megyéje: Hajdú-Bihar vármegye
  Hajdú-Bihar megyei kerékpártúra ajánló.
Ahonnan a budapesti tüzijáték is látszik...
  Meglátogattuk a szlovákiai Magasmajtényt a legmagyarabb tót falut.
Csalomjai pusztatemplom kerékpártúra
  Egy kellemes, fél napos kerékpártúra az Ipoly völgyében.
Shimano Cues tartós teszt 2. rész
  Tapasztalataim 2500 km után.
prev
next

 merleg

Megvan az időpont!

Bulvár lapokban rendszeresen felbukkanó téma a kerékpárosokra is bevezetendő jogosítvány. Szerkesztőségünk utánajárt a dolognak.

Ahhoz, hogy mindent megérthess kezdjük a kályhánál, vagyis magánál a KRESZ kialakulásánál. Hogy miért innen? Hamarosan megérted.

A KRESZ (Közúti Rendelkezések Egységes Szabályozása) hazánkban több mint 100 éves múltra tekint vissza. Magyarországon az ősét egy 1910-ben megjelent belügyminiszteri rendeletben tisztelhetjük.

Az 1968-as esztendő mérföldkőnek tekinthető az európai közúti közlekedés történetében. Ebben az évben hirdették ki azt a Bécsi Egyezményt, mely a mai nemzeti szabályozások alapját képezi. A résztvevő államok -köztük Magyarország- által elfogadott, s 1968-ban aláírásra megnyitott Bécsi Közúti Közlekedési Egyezményben foglaltakat gyakorlatilag valamennyi európai ország alkalmazza.

Az egyezmény hiányossága ugyanakkor, hogy átfogó jellege ellenére sem képes biztosítani az európai szabályozások egységességét, hiszen napjainkban csak az Európai Unió tagállamainak nemzeti előírásai között még mindig legalább 40 kisebb-nagyobb eltérés van (pl. a sebességhatárok, ill. a közúti jelzések alkalmazása terén).

Az 1968-as Bécsi Egyezmény számunkra, bringásoknak is nagyon fontos. Ennek 3. cikke az ezt aláíró felek kötelezettségeiről szól. Témánk szempontjából az 5. pont a megoldás kulcsa:

„5. A Szerződő Felek kötelesek területükön lehetővé tenni az olyan kerékpárok és segédmotoros kerékpárok nemzetközi forgalomban való részvételét, amelyek megfelelnek az Egyezmény V. Fejezetében meghatározott műszaki feltételeknek és amelyek vezetőjének állandó lakóhelye egy másik Szerződő fél területén van. Egyik Szerződő fél sem követelheti meg, hogy a nemzetközi forgalomban részt vevő kerékpárok és segédmotoros kerékpárok vezetőinek vezetői engedélye legyen; azok a Szerződő Felek azonban, amelyek az Egyezmény 54. Cikkének 2. bekezdésében foglalt rendelkezéseknek megfelelően olyan nyilatkozatot tettek, hogy a segédmotoros kerékpárokat a motorkerékpárokkal egy tekintet alá esőnek tekintik, a nemzetközi forgalomban részt vevő segédmotoros kerékpárok vezetőitől vezetői engedélyt követelhetnek.”

Szóval köszönhetően a Bécsi egyezménynek, kerékpárra vezetői engedély nagy valószínűséggel

SOHA

sem fog kelleni.

Így utólagosan is elnézést kérek olvasóimtól a kattintásvadász címtől és bevezető szövegtől. Célom az volt, hogy minél többen elolvassák ezt a rövid irományt. És képbe jöjjenek eme gyakran felmerülő kérdés felesleges feszegetéséről.

Támogasd a működésünket


Ha tetszett a cikk, kérlek támogasd a munkánkat önkéntes adománnyal a Revolutos számlánkra bankkártyás fizetéssel. Ezáltal még több hasonló cikket fogunk tudni készíteni a szórakoztatásodra.

Hogyan működik az adományozás?

Köszönjük!