Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

A hónap megyéje: Hajdú-Bihar vármegye
  Hajdú-Bihar megyei kerékpártúra ajánló.
Ahonnan a budapesti tüzijáték is látszik...
  Meglátogattuk a szlovákiai Magasmajtényt a legmagyarabb tót falut.
Csalomjai pusztatemplom kerékpártúra
  Egy kellemes, fél napos kerékpártúra az Ipoly völgyében.
Shimano Cues tartós teszt 2. rész
  Tapasztalataim 2500 km után.
Hármas határ kerékpártúra
  3 ország, 11 kastély, 3 túra nap.
prev
next

bp_bringaA visegrádi országok jelentős kerékpáros szervezeteinek képviselői bicikliztek "jó" és "rossz" bringás utakon kedden a Gellért tértől a Jászai Mari térig Budapesten augusztus elején.







A visegrádi országok Livable Cities of Visegrad elnevezésű közös projektjét záró kétnapos esemény keretében szervezett biciklis bejáráson részt vett Piotr Kuropatwinski, az Európai Kerékpáros Szövetség alelnöke, valamint a cseh AutoMat, a lengyel Toruni Kerékpáros Egyesület, a szlovákiai Kassai Városszépítő Egyesület és a Magyar Kerékpárosklub képviselői. A Szabadság híd budai hídfőjétől indulva végigtekertek a Kálvin tér, Múzeum körút, Astoria, Károly körút, Bajcsy Zsilinszky út és Alkotmány utca vonalon, majd a Kossuth tér érintésével a Jászai Mari térre érkeztek.

{reklam}

A szervezetek tagjai bejártak olyan helyeket, ahol jó és biztonságos megoldás született a biciklisek számára, ilyen a többi között a Károly körúti szakasz, míg a negatív példa egyebek mellett a Bajcsy-Zsilinszky út - mondta el László János, a Magyar Kerékpáros Klub elnöke kedden az MTI-nek.


A visegrádi országok kerékpáros szervezeteinek célja megfogalmazni a közös problémákat, és azt, miként lehetne hatékonyabban népszerűsíteni a biciklizést. A kelet-közép-európai országokban hasonlóak és speciálisak a gondok, mert nem elsősorban az infrastruktúrával van a baj, hanem azzal, hogy a szakpolitikai gondolkodásban nincs benne a kerékpározás. A biciklire nem mint közlekedést javító eszközre gondolnak, hanem olyasvalamire, ami zavarja a közlekedést. A járdára "telepített" biciklis utak miatt pedig egyre több a konfliktus a kerékpárosok és a gyalogosok között - fejtette ki a bringaaktivista.


A magyar kerékpáros mozgalom erős, az egyesület pedig jelentős eredményeket ért el szakmai szinten: Budapesten 2006-ról 2007-re megduplázódott a hétköznap biciklizők száma, évente ez a szám 50-60 százalékkal növekszik.


László János hangsúlyozta: a következő lépés a hálózat bővítése és közös platform létrehozása Bulgária, Románia, Szerbia, Szlovénia, Ausztria, Portugália és Spanyolország kerékpáros szervezeteinek csatlakozásával.


Forrás: MTI 2011. augusztus