Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Jajj KULLANCS!!! Mit csináljak?
A kullancs talán a legközismertebb "rovarok" egyike, amelyet tévhitek öveznek.
Gravel túra a Velencei tó körül.
  Egy szuper 70 km-es karika a térségben.
Képriport a Budai-hegység MTB kerékpáros körtúráról
  Egy vagány útvonalon fedeztem fel a Buda környéki hegyeket.
Kerékpárlánc waxolása 3. rész
  Hogyan kell bánni a waxolt lánccal.
Képriport a Naprendszer túráról
  Avagy a sülysápi karika.
prev
next

Bam2011Biciklis boom-ot Budapesten a kutatási adatok is igazolják!

Budapesten a megkérdezettek minden eddiginél magasabb aránya, mintegy egyharmada (!) kerékpározott szeptemberben, és minden negyedik (!) budapesti válaszadó használta kerékpárját közlekedésre*.

Budapesten kicsit visszaesett a kerékpáros közlekedés gyakorisága: feltehetően azért, mert bár a népesség egyre nagyobb része próbálja ki a kétkeréken közlekedést, az újoncok még nem használják azt minden nap.

 gyak

A közlekedési célú kerékpárhasználati arányok országosan szezonalitást és lassú növekedést mutatnak, jellemzően a szeptemberi adatok a kiugróak. 2013 szeptemberében a megkérdezettek 47%-a használta kerékpárját közlekedésre és/vagy túrázásra, ill. 45%-uk használta közlekedési céllal.

 haszn

Idén ősszel számokkal is alátámasztva látjuk, hogy megugrott a kerékpározás aránya a fővárosban. A vizsgálatot megelőző 2 hétre vonatkozóan minden negyedik budapesti válaszolta azt, hogy legalább egyszer kerékpárral közlekedett.

A kerékpárral közlekedők többségének a kerékpár az elsődleges és szinte kizárólagos közlekedési eszköze. A kérdezett 14 napból legalább 10 alkalommal, azaz minden hétköznap kerékpárral közlekedők aránya 2012 szeptemberében döntött csúcsot: akkor 63% volt. 2013 szeptemberében ugyanez az arány 53% volt.

Országosan a megkérdezettek 10%-a túrázott* kerékpárjával szeptemberben. Ugyanez az arány Budapesten 24% volt, ami a valaha mért legmagasabb arány.

 tur

A túrázás főként a fővárosban, Közép-Magyarországon és a Közép- és Nyugat-Dunántúlon volt jellemző a magasabb iskolai végzettségűek körében, 50 éves korig.

A válaszadók csupán 2%-a használta kerékpárját kizárólag túrázásra, és közlekedésre nem. Ők főként magasabb iskolai végzettségűek, Budapesten vagy megyeszékhelyeken lakók és 40 évesnél fiatalabbak.

Forrás: Magyar Kerékpárosklub