A folyók védvonalai kerékpározásra is alkalmasak lesznek.
Az Országos Vízügyi Főigazgatóság és a Felső-Tisza-vidéki Vízügyi Igazgatóság konzorciumában, a Környezeti és Energiahatékonysági Operatív Program keretében zajló projektben a Kraszna jobb partján Kocsord és Olcsva között 16,7 kilométeren, a folyó bal partján Olcsva és Vásárosnamény között 4,3 kilométeren, valamint - a 2019-ben kiépült szakasz folytatásaként - a Batár-patak bal partján Magosliget térségében több mint fél kilométeren fejlesztik a meglévő töltéseket.
A beruházás eredményeként a Kraszna és a Batár mentén összesen mintegy huszonkét kilométeren magasítják a folyók védvonalait, amelyek ezzel kerékpározásra is alkalmasak lesznek. A Batárt érintően újjáépítik a csőzsilipet és a mobil szivattyúállást.
A fejlesztésre azért van szükség, mert a Felső-Tiszán gyakori jelenség a Tisza árvizeinek visszaduzzasztása a Szamosba, a Krasznába, a Túrba és a Batárba. Emellett előfordul, hogy a mellékfolyókon egymást követő több árhullám egyesül és az így kialakuló nagyobb árvíz találkozik a Tisza árhullámával, ami különösen Vásárosnamény térségében okozhat nehéz árvízi helyzeteket.
Forrás: MTI