Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Jajj KULLANCS!!! Mit csináljak?
A kullancs talán a legközismertebb "rovarok" egyike, amelyet tévhitek öveznek.
Gravel túra a Velencei tó körül.
  Egy szuper 70 km-es karika a térségben.
Képriport a Budai-hegység MTB kerékpáros körtúráról
  Egy vagány útvonalon fedeztem fel a Buda környéki hegyeket.
Kerékpárlánc waxolása 3. rész
  Hogyan kell bánni a waxolt lánccal.
Képriport a Naprendszer túráról
  Avagy a sülysápi karika.
prev
next

Bacchetta011 éves használat után 4500-5000 kilométert sikerült a Bacchetta Giro 26-al megtennem.

Én a bringa, és az első kilométerek
Az első körök után patent pedált szereltem fel, és egyből kiderült, bennem van a legnagyobb hiányosság. A gép nagyon szeret hasítani. Szereti a távolságot, a sebességet. Nem érdekli a szél, az eső. Én nem bírtam fizikailag, hozzá kellett edződni! Egynapos bringázások során hagyományos kerékpáron az egész test fárad, hamarabb megállok pihenni, hamarabb fordulok haza. Most ezek nincsenek, bátrabban megyek neki egy-egy hosszabb útnak.

A Bachetta váza jó konstrukció. Az első villája erős, csomagokkal nagy fékezés esetén sem éreztem, hajlást, nyeklést. A váz geometriájának köszönhetően a nagyobb függőleges terhelés ellenére is egyenes marad, de némi rugózás, főleg rezgéscsillapítás érezhető. A felmart aszfalton történő gurulás esetén a finom, ujjból vértkihajtó rezgéseket elnyeli.

Csomagok nélküli tapasztalatok
Csomagtartó, oldaltámasz, táskák nélkül legalább 3 kilogrammal könnyebb a gép. Ezt bizony észrevenni. Jobban lehet gyorsítani, kisebb a légellenállás, adott távon kevésbé fáradok. Jobban lehet korrigálni a figyelmetlenségből elkövetett hibákat. Picit pattogós a gép hátulja.

 Bacchetta02

Csomagtartóval, oldaltámasszal, üléstáskával tapasztalatok
Alapfelszereltségnek számít nálam a lámpa, a pumpa, az elsősegély csomag, a GPS, a szerszám készlet, a tartalék belső, az esőcucc, a fényképezőgép, a tartalék felsőruha, a naptej. Ez már magában szép súly, de így érzem jól magam. Számolok az időjárás változásaival, technikai problémákkal, balesettel.

Míg ezeket a cuccokat ha csak az üléstáskába pakoltam, érezhetően feljebb került a súlypont, veszítettem a stabilitásból. Eleinte ezen úgy segítettem, nem vittem a fényképezőgépet, esőcuccot, tartalék vizet. Hol ez, hoz az hiányzott. Végül úgy döntöttem, veszek egy táskát a csomagtartóra. Középen a nagyobb tárhely, oldalt 2 zseb, hátul a kulacsnak egy zseb.

A hátsó, kulacsnak tervezett zsebbe kerül a fényképezőgép, könnyű kivenni. A két oldalsó zsebbe kerülnek a lámpák, szerszámok, belsőgumi, pumpa. A középső nagyobb tárhelybe a víz, szendvicsek. Az üléstáskában marad elég hely az esőcuccnak, tartalék felsőruhának, gyümölcsnek, térképnek. Így, hogy a nehezebb felszerelés vagy 35 centiméterrel lejjebb került, és a többletsúly a hátsó kerékre nehezedik, kevésbé pattog a gép hátulja.

Bacchetta03

Több napos túrák tapasztalatai
Ilyenkor még inkább nő a terhelés. Az első 3 napos túrára a csomagtartóra oldalra akasztható kerékpáros táskát vittem még magammal. Ezekbe került a függőágy, hálózsák, tisztasági felszerelés, plusz ruhadarabok, papucs.

Nehézzé vált a reku hátulja. Rázós úton pattogott az eleje, már kisebb dombnál el tudtam emelni tekerés közben az első kereket a talajtól. A hagyományos drótszamarasoknál még így is gyorsabb voltam és kényelmesebb volt az utazásom.

Legzavaróbb számomra az volt, hogy a két oldaltáskába tett holmikhoz macerás volt a hozzáférés. Nagyon jó megoldás az ülés alá helyezhető táska. Ezt banán táskának is hívják, mert olyan formája van. Áramvonalas, hosszában lóg le az ülésről a váz mellett. A súlypontot alacsonyan lehet tartani, könnyű az egyensúlyozás.

Bacchetta04

Ezzel a reku menettulajdonságai érezhetően sokkal jobbak lettek. Áramvonalasabb lett az előző megoldáshoz képest. A súlypontja lejjebb került, stabilabbá vált a kormányzás és nem pattog az első kerék. Úgy 600-700 kilométert tehettem meg ezzel a formációval. Ez nem sok, de egyelőre bevált. Jól, kényelmesen lehet vele haladni, némi edzés után napi 200 kilométert is be mernék így vállalni.

Min változtatnék?

  • Sun agydinamót el tudnék képzelni és tárcsafékeket.
  • Nagy fényerejű LED első lámpa és hátra egy lassítást jelző féklámpa, lámpa egységet.
  • Egy T tartó idomot a buumra, lámpát, GPS-t feltenni rá.
  • Nincsenek erős lábaim, ezért egy mászósabb fokozat jó lenne.

Elégedettség: Ötös!


Pár adat aBacchetta Giro 26 szerelvényeiről:

  • Váz: Bachetta részére gyártott ovális Cro-Mo cső, tárcsfék felfogatási pontokkal, és V fékek számára alkalmas rögzítési lehetőséggel.
  • Villa: Bachetta részére gyártott Cro-Mo cső, tárcsafék felfogatási pontokkal, és V fékek számára alkalmas rögzítési lehetőséggel.
  • Kormány, kormányszár: Alumínium.
  • Hátsó váltó: Sram X7
  • Első váltó: Microshift R439 SS
  • Váltókar: Sram X7
  • Hajtómű: FSA/Tempo 52-42-32 fogszámú fogaskerekekkel
  • Tengely: FSA, szögletes
  • Kormánycsapágy: FSA Orbit
  • Hátsó kazetta: Sram PG950 11-34 fogszámú fogaskerekekkel, 9 sebesség
  • Első-hátsó fék: Avid Single Digit 5, V fék
  • Fékkarok: Avid FR5
  • Első-hátsó felni: Alex DA16,26" (32 lukas)
  • Agyak: Formula (Kívül egy menetes fémgyűrű, nagyon szép illesztéssel. Alatta még egy védőgyűrű, végül 2RS mélyhornyú golyóscsapágy)
  • Első-hátsó gumi: Kenda Kwest 26"x 1.25"
  • Lánc: KMC Z99
  • Pedál: Wellgo LU897
  • Súly menetkészen: 16,5 kg

kerekparosvilagzold