Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

 A hónap megyéje: Zala vármegye
  Zala megyei kerékpártúra ajánló.
A hónap megyéje: Hajdú-Bihar vármegye
  Hajdú-Bihar megyei kerékpártúra ajánló.
Ahonnan a budapesti tüzijáték is látszik...
  Meglátogattuk a szlovákiai Magasmajtényt a legmagyarabb tót falut.
Csalomjai pusztatemplom kerékpártúra
  Egy kellemes, fél napos kerékpártúra az Ipoly völgyében.
Shimano Cues tartós teszt 2. rész
  Tapasztalataim 2500 km után.
prev
next

Bacchetta011 éves használat után 4500-5000 kilométert sikerült a Bacchetta Giro 26-al megtennem.

Én a bringa, és az első kilométerek
Az első körök után patent pedált szereltem fel, és egyből kiderült, bennem van a legnagyobb hiányosság. A gép nagyon szeret hasítani. Szereti a távolságot, a sebességet. Nem érdekli a szél, az eső. Én nem bírtam fizikailag, hozzá kellett edződni! Egynapos bringázások során hagyományos kerékpáron az egész test fárad, hamarabb megállok pihenni, hamarabb fordulok haza. Most ezek nincsenek, bátrabban megyek neki egy-egy hosszabb útnak.

A Bachetta váza jó konstrukció. Az első villája erős, csomagokkal nagy fékezés esetén sem éreztem, hajlást, nyeklést. A váz geometriájának köszönhetően a nagyobb függőleges terhelés ellenére is egyenes marad, de némi rugózás, főleg rezgéscsillapítás érezhető. A felmart aszfalton történő gurulás esetén a finom, ujjból vértkihajtó rezgéseket elnyeli.

Csomagok nélküli tapasztalatok
Csomagtartó, oldaltámasz, táskák nélkül legalább 3 kilogrammal könnyebb a gép. Ezt bizony észrevenni. Jobban lehet gyorsítani, kisebb a légellenállás, adott távon kevésbé fáradok. Jobban lehet korrigálni a figyelmetlenségből elkövetett hibákat. Picit pattogós a gép hátulja.

 Bacchetta02

Csomagtartóval, oldaltámasszal, üléstáskával tapasztalatok
Alapfelszereltségnek számít nálam a lámpa, a pumpa, az elsősegély csomag, a GPS, a szerszám készlet, a tartalék belső, az esőcucc, a fényképezőgép, a tartalék felsőruha, a naptej. Ez már magában szép súly, de így érzem jól magam. Számolok az időjárás változásaival, technikai problémákkal, balesettel.

Míg ezeket a cuccokat ha csak az üléstáskába pakoltam, érezhetően feljebb került a súlypont, veszítettem a stabilitásból. Eleinte ezen úgy segítettem, nem vittem a fényképezőgépet, esőcuccot, tartalék vizet. Hol ez, hoz az hiányzott. Végül úgy döntöttem, veszek egy táskát a csomagtartóra. Középen a nagyobb tárhely, oldalt 2 zseb, hátul a kulacsnak egy zseb.

A hátsó, kulacsnak tervezett zsebbe kerül a fényképezőgép, könnyű kivenni. A két oldalsó zsebbe kerülnek a lámpák, szerszámok, belsőgumi, pumpa. A középső nagyobb tárhelybe a víz, szendvicsek. Az üléstáskában marad elég hely az esőcuccnak, tartalék felsőruhának, gyümölcsnek, térképnek. Így, hogy a nehezebb felszerelés vagy 35 centiméterrel lejjebb került, és a többletsúly a hátsó kerékre nehezedik, kevésbé pattog a gép hátulja.

Bacchetta03

Több napos túrák tapasztalatai
Ilyenkor még inkább nő a terhelés. Az első 3 napos túrára a csomagtartóra oldalra akasztható kerékpáros táskát vittem még magammal. Ezekbe került a függőágy, hálózsák, tisztasági felszerelés, plusz ruhadarabok, papucs.

Nehézzé vált a reku hátulja. Rázós úton pattogott az eleje, már kisebb dombnál el tudtam emelni tekerés közben az első kereket a talajtól. A hagyományos drótszamarasoknál még így is gyorsabb voltam és kényelmesebb volt az utazásom.

Legzavaróbb számomra az volt, hogy a két oldaltáskába tett holmikhoz macerás volt a hozzáférés. Nagyon jó megoldás az ülés alá helyezhető táska. Ezt banán táskának is hívják, mert olyan formája van. Áramvonalas, hosszában lóg le az ülésről a váz mellett. A súlypontot alacsonyan lehet tartani, könnyű az egyensúlyozás.

Bacchetta04

Ezzel a reku menettulajdonságai érezhetően sokkal jobbak lettek. Áramvonalasabb lett az előző megoldáshoz képest. A súlypontja lejjebb került, stabilabbá vált a kormányzás és nem pattog az első kerék. Úgy 600-700 kilométert tehettem meg ezzel a formációval. Ez nem sok, de egyelőre bevált. Jól, kényelmesen lehet vele haladni, némi edzés után napi 200 kilométert is be mernék így vállalni.

Min változtatnék?

  • Sun agydinamót el tudnék képzelni és tárcsafékeket.
  • Nagy fényerejű LED első lámpa és hátra egy lassítást jelző féklámpa, lámpa egységet.
  • Egy T tartó idomot a buumra, lámpát, GPS-t feltenni rá.
  • Nincsenek erős lábaim, ezért egy mászósabb fokozat jó lenne.

Elégedettség: Ötös!


Pár adat aBacchetta Giro 26 szerelvényeiről:

  • Váz: Bachetta részére gyártott ovális Cro-Mo cső, tárcsfék felfogatási pontokkal, és V fékek számára alkalmas rögzítési lehetőséggel.
  • Villa: Bachetta részére gyártott Cro-Mo cső, tárcsafék felfogatási pontokkal, és V fékek számára alkalmas rögzítési lehetőséggel.
  • Kormány, kormányszár: Alumínium.
  • Hátsó váltó: Sram X7
  • Első váltó: Microshift R439 SS
  • Váltókar: Sram X7
  • Hajtómű: FSA/Tempo 52-42-32 fogszámú fogaskerekekkel
  • Tengely: FSA, szögletes
  • Kormánycsapágy: FSA Orbit
  • Hátsó kazetta: Sram PG950 11-34 fogszámú fogaskerekekkel, 9 sebesség
  • Első-hátsó fék: Avid Single Digit 5, V fék
  • Fékkarok: Avid FR5
  • Első-hátsó felni: Alex DA16,26" (32 lukas)
  • Agyak: Formula (Kívül egy menetes fémgyűrű, nagyon szép illesztéssel. Alatta még egy védőgyűrű, végül 2RS mélyhornyú golyóscsapágy)
  • Első-hátsó gumi: Kenda Kwest 26"x 1.25"
  • Lánc: KMC Z99
  • Pedál: Wellgo LU897
  • Súly menetkészen: 16,5 kg

kerekparosvilagzold