Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Hogyan kerüljük meg a Balatont kezdőként?
Tanácsok kezdő túrakerékpárosoknak.
Vár Palócföld! 4/4
  Várnak a Mátra ösvényei.
Vár Palócföld! 4/3
  A Cserhátban jártunk.
Vár Palócföld! 4/1
 Szeretnél teljesen feltáratlan vidéket megismerni, itt a szomszédban?
Látni és látszani. Nappal is!
  Az hogy te látsz, nem jelenti azt, hogy téged is látnak.
prev
next

Tartalomjegyzék

 evezes kerekparral 02

 Egy igazi különlegességet mutatunk be nektek. Hogyan lehet kombinálni az evezést és a bicajozást.

Néhány éve ember kísérletezek saját magamon az egészség és a környezetvédelem jegyében. Eladtam a kocsim, próbálok nélküle élni. Árát szuper túrafelszerelésekbe fektettem. Célom, hogy utazásaimmal minél kevésbé károsítsam a környezetet, és szervesebb kapcsolatom alakuljon ki a természettel. Időközben észrevettem, hogy új életvitelem közben visszatermelődik számlámra a kocsim ára, valamint remekül érzem magam a bőrömben. A sportáruházakban kapható felfújható kajakok és összecsukható kerékpárok nem voltak elég sportosak, sokoldalúak, vagy könnyen elcsomagolhatók, ezért néztem körül magasabb árkategóriában. Jöjjön hát az Anfibio Delta MX packraft és a Tern Verge D9 összecsukható kerékpár közös bemutatója…

evezes kerekparral 02

Packraft férőhely

Vonat és bicaj

Emberkísérletem kezdetén igyekeztem az utazást kerékpárral és vonattal megoldani. A vasút öles léptekkel fejlődik jó ideje, nagyot lendítettek rajta az ütemes menetrend, a korszerű vonatok, a pályafelújítások, a közlekedési csomópontok, valamint a kedvezménykártyák és az okostelefonos jegyvásárlás. A kerékpárszállításról viszont nincs jó véleményem, így rákaptam a rollerre, majd az összecsukható kerékpárra. De kellett valami gyorsabb, sportosabb, amivel hegyet is lehet mászni. Végül a Tern bringák (www.tern.hu), bizonyultak a legjobbnak. Hirdoformált és 3D marással készült összecsukható vázrendszerük merevebb, mint más márkáké. Közép- és csúcskategóriás gépeik geometriája, sebességáttételei nagyon közel vannak a fitnesz és országúti bicajokéhoz.

evezes kerekparral 03

Bicaj öröm

A Tern Verge D9 összecsukható kerékpár tesztje – megtérülő befektetés

Rengeteg számolgatás után a 2017-ben frissen megjelent középkategóriás Tern Verge D9-est választottam, próbalehetőség nélkül, szinte vakon, csak a technikai adatok alapján. Fontos volt, hogy könnyen szállítható legyen tömegközlekedéssel, továbbá taxiba vagy GreenGo kisautóba is könnyen beférjen. Tern.hu-n vettem, 300 ezer forintba került és még körülbelül százat költöttem tuningra. Az összecsukható bringa árcéduláját valójában fölösleges nézegetni, mert hamar megtérül a befektetés a szállításon megspórolt forintokból. Üzleti tárgyaláson, reprezentatív eseményen, étteremben, vagy tömegközlekedésben az elegáns Tern táskába rejtem a bringát, így csak szokványos poggyásznak nézik. Az összecsukás és kinyitás csupán tíz másodperc. Ebben a formájában mindig jut neki biztonságos hely a ruhatárban, nem kell lakatolással szenvedni. Parkolókeresés helyett időben érkezek, ez is nyereség.

evezes kerekparral 04

Tern Verge D9

Jöhetnek az emelkedők

A D9-es canga 22 colos (451-es) kerékkel jött ki, így jobb az úttartása, mint egy átlagos összecsukhatóé. Hátrány, hogy nehéz jó minőségű 451-es gumibelsőhöz és köpenyhez jutni. Kedvenc Schwalbe HS110 szürke színű külsőmet Angliából kell rendelnem. Sokat számoltam az áttételeket és menetdinamikát, mivel a Tern Verge D9-et a még ritkának számító, mindössze kilenc sebességes Shimano Acera rendszerrel adják. Ezzel a kalkulátorral, a kerékméretet is figyelembe véve meggyőződtem, hogy kis kompromisszummal elég széles áttételtartományával (elöl 53-as hátul 11-36-os) akár alpesi emelkedőket is bevállalhatok.

evezes kerekparral 05

21 sebesség és a D9-es áttétel tartománya