Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

 A hónap megyéje: Zala vármegye
  Zala megyei kerékpártúra ajánló.
A hónap megyéje: Hajdú-Bihar vármegye
  Hajdú-Bihar megyei kerékpártúra ajánló.
Ahonnan a budapesti tüzijáték is látszik...
  Meglátogattuk a szlovákiai Magasmajtényt a legmagyarabb tót falut.
Csalomjai pusztatemplom kerékpártúra
  Egy kellemes, fél napos kerékpártúra az Ipoly völgyében.
Shimano Cues tartós teszt 2. rész
  Tapasztalataim 2500 km után.
prev
next

UjruhabanWoodlands vázam új ruhát kap

A megvásárolt kerékpárvázzal sajnos vannak problémáim.

Megvételnél nem néztem meg mindent tüzetesen. A támvillára forrasztott csomagtartószemben egy beletört csavar éktelenkedett, ami megnehezíti a csomagtartó beszerelését.. Vásároltam egy törtcsavar kiszedő készletet, amelyet sikeresen beletörtem a szembe. No ebből túrabringa már sosem lesz...

Javitas

A Mester pirítja a vasat

A mentőangyalom Pilisvörösvárról érkezett, azaz én érkeztem hozzá. Az angyal neve Horváth András, aki egyedi kerékpárvázak készítésével foglalkozik. Hozzá vittem a vázat és ő forrasztott rá új szemet. Andrással készítettem egy riportot, amit a holkerékpározzak.hu-n ITT olvashattok.

A váz immáron harcra kész, akár kezdődhetne is a bringaépítés. Viszont a megtépázott harci színeit is fel fogom újítani. Feleségem egyáltalán nem rajongott a lila színéért, (pedig ez annak idején nagyon menő volt) így újrafestése mellett döntöttem.

Két technika jöhet szóba ha valaki feste(t)ni szeretne. Egyik a fényezés, másik a színterezés.

Hagyományos festési eljárás során a tisztított, zsírtalanított felületre egy alapozó festék réteget visznek fel, amely jól tapad a fém felülethez.

Erre jön a fedőszín 1-2 rétegben, majd a lakk réteg szintén 1-2 rétegben.

Mint látható, elég sok vele a macera, így nem egy olcsó eljárás.

Ha igazán szép felületet szeretnénk kapni, akkor mindenképpen szóró pisztolyt kell használnunk, ami jelentősen növeli a fölöslegesen kijuttatott festék mennyiségét, valamint az oldószer (amely ugye elpárolog) jelentős környezetkárosító.

A porfestést alapos előkészítés és zsírtalanítás előzi meg. A kiváló minőség eléréséhez elengedhetetlen a tökéletesen fémtiszta felület, amelynek elérésére kiválóan alkalmas a szemcseszórás. Ez ráadásul kiváló tapadást biztosít a színterezéshez.

Ennek a lényege, hogy elektrosztatikus úton és levegő segítségével porfestéket szórunk a fémfelületre, majd ezt követően kemencében megfelelő hőmérsékleten beégetjük.

A porfestett felület lényegesen jobban ellenáll az időjárásnak, valamint a mechanikai behatásoknak.


Ennél az eljárásnál a fölöslegesen, tehát nem a vázra kijuttatott festékport össze lehet gyűjteni és újra hasznosítható, ami takarékos és környezetbarát megoldás.

Én a porfestés mellett döntöttem, mivel a fenti tulajdonságok alapján ez volt a szimpatikusabb, ráadásul olcsóbb is!

1

Szemcse szórás után

2

Frissen szinterezve

A weben böngészve találtam rá a Flocking Kft-re, amely kerékpáralkatrészek szinterezését is elvállalja.

A cég 1999-ben kezdte meg tevékenységét családi vállalkozásként, amely mára már az ország egyik legjelentősebb flokkoló üzeme. Tevékenységüket később bővítették fémmegmunkálással, szinterezéssel (szerencsémre!).

A Flocking Kft. szíves örömest elvállalja kerékpáralkatrészek színterezés az előkészítéstől az alábbi árakon:

  • Szemcseszórás 3-4000 Ft állapottól függően
  • Váz+villa szinterezés 5-6000 Ft színtől függően

Bármi óhaj-sóhaj nyomja szívedet hívd őket a 06-30-649-1395 telefonszámon, és segítenek.

Az elkészült vázat örömmel vittem haza, az eredmény tökéletesre sikerült.

Kicsit egyhangú volt matricák nélkül. A Csepel Kerékpárgyártó és Forgalmazó Zrt a korábbi Schwinn-Csepel Zrt utódja sietett a segítségemre és valahonnan előtúrtak a bringára egy halom régi Woodlands matricát, vázanyag matricát. Köszönet érte! Ezek alapján készítettem el a bringa új matrica készletét.

Kicsit „cégesítettem" még a bringát és holkerékpározzak.hu, illetve bringadoki.hu feliratokat terveztem rá, amit egy barátom vágott ki öntapadós matricából. Az eredményt itt ti is megszemlélhetitek.

3

Hazaért a váz

4

Cégesítve

A következő részben kereket építek.

Kapcsolódó cikkek:

Túrakerékpár építés 1. rész