Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Jajj KULLANCS!!! Mit csináljak?
A kullancs talán a legközismertebb "rovarok" egyike, amelyet tévhitek öveznek.
Gravel túra a Velencei tó körül.
  Egy szuper 70 km-es karika a térségben.
Képriport a Budai-hegység MTB kerékpáros körtúráról
  Egy vagány útvonalon fedeztem fel a Buda környéki hegyeket.
Kerékpárlánc waxolása 3. rész
  Hogyan kell bánni a waxolt lánccal.
Képriport a Naprendszer túráról
  Avagy a sülysápi karika.
prev
next

SlimeLogoAz alábbiakban a Slime defekt mentesítő rendszerét mutatjuk be.

KIRÁLYDINNYE! Ismerős ez a név? Nyár végén a defektek leggyakoribb okozója ennek a növénynek a termése. A másik kedvenc az akác, illetve az akácos út! Rengeteg bosszúságot és időveszteséget tud okozni egy defekt: meg kell állni, szerelni kell, piszkos lesz az ember keze stb. sokan szeretnék egy életre elfelejteni ezt a bosszantó problémát.

 p2280034

Manapság egyre többször találkozhatsz defekt mentesítő folyadékkal, amellyel, ha feltöltöd a kereked, elfelejtheted a defektet.

A Slime már régi motoros, hiszen a gyártócég 1989-ben alakult. Jelenleg 36 országba exportálják terméküket, beszállítói a kerékpár-, a motorkerékpár- és az autóiparnak is.

Az anyag:
A Slime, ha közelebbről megvizsgáljuk két összetevőből áll: egy zöld színű anyagból és a benne elhelyezkedő fekete gumi jellegű rostszálakból. Hivatalos megfogalmazás szerint környezetbarát rostanyagok, kötőanyagok, polimerek és szilárdító adalékok keveréke. (Az íze édeskés, viszont hogy hogyan szereztem ezt az infót az vesszen a feledés homályába...)

Ahhoz, hogy a rendszer működjön, három feltételnek kell jelen lennie: tömítő anyag, forgatóerő és légnyomás.

 Slime2

A kerék forgása a Slime-ot egyenletesen elosztja a belső felületén, valamint marad egy kisebb mennyiség, ami folyamatosan kering a kerékben.

Amennyiben kilyukad a kerék, a levegő nagy nyomással kezd a lyukon kiáramlani, magával víve a Slime-ot, amelynek rost szálai a lyukat eltömítik. A rendszer elsősorban szúrt lyukak (tüske) ellen nyújt védelmet. Vágott lyukak ellen nem igazán hatékony. (Az én statisztikám eddig azt mutatja, hogy a defektjeim 99 %-át tüske okozta, és egy-két eset az amikor üvegszilánk okozta vágott lyuk volt a belsőmön.) Mondjuk a vágott lyukak foltozása sem minden esetben sikeres, mivel a lyuk tovább szakadhat.

A gyári adatok szerint tömlős rendszereknél 3, tömlő nélkülinél 6 mm-es lyukat tud az anyag eltömíteni.

A Slime használata:
A Slime-ot megvásárolhatod tömlős és tömlő nélküli kerekekhez. Fontos, hogy a nekünk lévő rendszerhez valót vegyük, mivel a kettő specifikus különbségekkel bír.

Van egy jó hírem, a kereket nem szükséges a vázból kiszerelned, ha a belsőt szeretnéd a defekt mentesítővel feltölteni.

Ügyelj a szelep típusra! A hagyományos (Dunlop) és az autó szeleppel egyszerű a dolog, mivel ki kell szerelni a szelepet és a Slime-ot a flakonból a hozzá adott cső segítségével egyszerűen fel kell tölteni.

 Slime3

A francia szelepnél kicsit más a helyzet. Ennek szelepét sok esetben nem lehet kiszerelni, illetve a szelep szár lényegesen vékonyabb, így a belső feltöltése szöszölős munka, némi türelmet igényel. Ha nem akarsz kínlódni, akkor válaszd az előre feltöltött belsőt (Igen, ilyen is van!) és megúszod a pepecselést.

Használat előtt mindenképpen rázd össze az anyagot. A szelep ne legyen a kerékben alul, mivel a kifolyhat az anyag.

Feltöltésnél előfordulhat, hogy nem akar a belsőbe a Slime belemenni. Ennek oka az lehet, hogy a tömítő anyag a szelepben összeállt. Egy levegőfújás a pumpával megoldja a problémát. (Az összeállt rész a belsőbe kerül, ahol majd a forgás hatására szépen egyenletesen elterül.)

 Slime4

Egy doboz Slime egy bringa két kerekére elegendő. A flakonon jelölve van, hogy hol van az egyik kerék feltöltve. Sajnos a palack nem teljesen átlátszó, így nehéz ezt figyelni, de megoldható.

Ha feltöltötted a belsőt, fújd fel az ajánlott nyomásra és már indulhatsz is! A tüskék többet nem fognak gondot okozni.

Ha érdekel a cucc, nézd meg a forgalmazó oldalán ITT!