Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

A hónap megyéje: Hajdú-Bihar vármegye
  Hajdú-Bihar megyei kerékpártúra ajánló.
Ahonnan a budapesti tüzijáték is látszik...
  Meglátogattuk a szlovákiai Magasmajtényt a legmagyarabb tót falut.
Csalomjai pusztatemplom kerékpártúra
  Egy kellemes, fél napos kerékpártúra az Ipoly völgyében.
Shimano Cues tartós teszt 2. rész
  Tapasztalataim 2500 km után.
Hármas határ kerékpártúra
  3 ország, 11 kastély, 3 túra nap.
prev
next

MVVM logonagyAz idén második alkalommal került meghirdetésre "Az Év veterán kerékpárja" szavazás.

Összesen 16 kerékpár mutatkozott be a nagyközönségnek. A szakmai zsűri pontozása alapján értékelte a beküldött portfóliókat, ami öt fényképből és egy szöveges bemutatkozóból állt.
Ebben az évben négy kategóriában hírdettünk győzteseket.

A zsűritagok által leadott pontszámokat, valamint az e-mailes szavazat állásást a veterenkerekpar.hu oldalon olvashatjátok.

A nyertesek:

Az Év veterán kerékpárja 2013 és az Eredeti állapotú kerékpár kategória győztes:

Kiss Dávid - WM Csoda Ballon 1934-es gyártású kerékpárja

1362915173 55

 A zsűri értékelése:

A „Csodá"- latos gépre ugyanazok a dicsérő szavak illenek, mint az „Achillesre", kiegészítve azzal, hogy már volt mit figyelembe venni és abból következtetni – persze előkerülhetnek újabb információk amelyek megcáfolhatnak eddigi munkákat.. Szépek a hangulatos „zsáner" képek, de a részletek is nyomon követhetőek. A leírás meg akár egy veterán-kerékpáros tankönyv oldalaira is kerülhetnének. A 10 pontot azért nem adom egyik gépre sem – mert azt csak egy „eldugott" és most előkerült gyári csomagolású gép kaphatná... Talán csak egy apró megjegyzés: a hátsó sárvédőn lévő prizma sajnos nem látszik jól és az ilyen „fél csepp" formájú üvegprizmáknak volt fiatalabb megfelelője is... Gratulálok és kívánjunk magunknak sok hasonló eredeti formában „újjászülető" gépet a kiváló gyűjtő kezei közül!!

Szép patinás gép, melynek komplettírozásához hosszú évek gyűjtőmunkájára volt szükség. A magyar kerékpárgyártás egyik klasszikusát támasztotta fel a tulajdonos, elismerés illeti ezért.

Az én szememben ez a gép a favorit,ezt már az első perctől tudtam. Tökéletes a korának megfelelő állapot.

Kicsit ki kell javítanom a leírást, mert van bizonyítékom rá, hogy márkázott csengővel (is) szerelték ezeket a Ballon csodákat. Egyébként a Dávidra jellemző precíz munka. :-)

A leírást áttanulmányozva nagy teljesítmény így komplettírozni egy fellelt kerékpár maradványt , hogy ne legyen nagy kontraszt a 100 felől érkezett alkatrészekből összeépített végeredményen. Mesterien szép munka !

Restaurált kerékpár kategória győztes:

Blázsovics Csaba - Gödöny Cycles 1930-as gyártású kerékpárja

1368123422 91

A zsűri értékelése:

Szép igényes munka – a leírás is érdekes!! Néhány „apróság" azonban nem fér bele a „restaurálás" kategóriába. A verseny kormányon akkoriban biztos nem használtak szivacs fogantyút... gumi már volt, de többnyire a bőr bandázsolást alkalmazták. A fotóknál hiányolok pár a középrésszel foglalkozót is... (az 1 fotó túl távoli) Viszont nagyon dicséretes a színválasztás módja!!!! Az általam „igazság pillanatának" kissé hangzatosan nevezett esemény, amikor a gyártás után 50 – netán 80 évvel először levesszük a táblát – akkor tűnik elő az (addig védett helyről) eredeti szín!!!! A bowden védőhuzatának rekonstruálása zseniális ötlet (az osztrák gépeknél biztos) de a WM gépek esetében lehet, hogy nem alkalmaztak ilyet... (de ez nincs bizonyítva). Bár ez nem WM... A „fa" mintázat festése a korabeli sport gépeknél alkalmazottan – csodálatos szép lett!! További hasonló lelkes munkákat kívánok!!

Igazi hiánypótló példány. Hibapontnak a jelenkori markolatok és a bowdenhüvelyek kötegelővel való vázhoz rögzítése szolgál. Véleményem szerint ezen problémákra könnyedén kínálkozott volna korabeli megoldás is.

Szépen felújított gép csak az a kábel kötegelő ott a vázon?

Szép korrekt, pontos munka.

Szép munka , visszafogottan van rendbe téve - restaurálva , ami az akkori korhoz autentikus megjelenést ad . A műanyag bilincseket remélem felváltotta már korhű szerelvény ! A felnik festése sem okoznak különösebb kontrasztot ( Nem mernék fékezni ) . Tetszik , hogy nincs csíkozva , mert ez azt bizonyítja , hogy akkor is voltak visszafogott kivitelezésű fényezések .

Közönség szavazat győztes:

Szalay Hunor - Csepel Tacskó 1981-es gyártású kerékpárja

1368383420 15

A zsűri értékelése:

Nagyon aranyos a felvezetése a gépnek, valószínűleg a közönségszavazásra apellálódott:) A képeknél is a kis gazdi dominál – nem a kerékpár, így sajnos sok érdekes részlet szemléléséről maradtunk le.. így csak „valószínűsíteni" tudom, hogy mindene eredeti. Pár közeli kissé élesebb kép nem ártott volna... A kerékpár egyébként csodálatos állapotú és méltán tekerheti kellő büszkeséggel kis gazdája – csak gratulálni tudok hozzá – még pár évig biztos sok kellemes élményt lehet vele szerezni:)

 

Szép, eredeti állapotú példány, hibapontnak csupán a hiányzó szerszámtáska számít.

 

Gyönyörű eredeti állapot.

 

Bár egy kultikus gép, de még kell néhány év...

Szépen megmaradt darab ! Jó-jó használja a Kissrác , de csak ésszel !!! Pótolhatatlan állapotú bringa ! Most kéne rá vigyázni és odafigyelve használni - gondozni !