Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

A hónap megyéje: Nógrád vármegye
  Nógrád megyei kerékpártúra ajánló.
Teszt: Lazer Roller + Net bukósisak
  Figyi ez ár/értékben nagyon jó!
Jajj KULLANCS!!! Mit csináljak?
A kullancs talán a legközismertebb "rovarok" egyike, amelyet tévhitek öveznek.
Gravel túra a Velencei tó körül.
  Egy szuper 70 km-es karika a térségben.
prev
next

Kormnycsapgy00Összeültek a legnagyobb kormánycsapágy gyártók, és kidolgoztak egy egységes rendszert a csapágyak elnevezésére, hogy megszűnjön a jelenlegi kaotikus állapot.

Standardized Headset Identification System [S.H.I.S]


Ezentúl ez a rendszer adja meg nekünk, az olykor kiismerhetetlen kormánycsapágy rendszerek világában.

{reklam}

Feltehetően közületek is jó néhányan ütköztek már abba a problémába, hogy egy esetleges kormánycsapágy vásárlásnál fogalmuk nem volt, hogy az most Intergált, Semi-Integrált, Zerostack vagy mégiscsak Standard? És ha ez megvan akkor, milyen átmérője is van a rendszernek, alul-felül ugyanolyan? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekbe ütközik a legtöbb kerékpáros java része.

Éppen ezért összeültek a vezető kormánycsapágy gyártó cégek, és megegyeztek egy mindenki számára érhető rendszer elnevezésen és specifikáción. Kereskedők szerint az effajta összedolgozásra már jóval korábban sort lehetett volna keríteni. A hangsúlyt arra fektették, hogy egy könnyen értelmezhető, és mindenki számára átlátható rendszert hozzanak össze.

Hogyan működik az elnevezés?

Nagyvonalakban a rendszerleírás két részből áll, melyet egy vízszintes vonal választ el, értelem szerűen felső és alsó részre. A két betűjel a rendszer típusát jelzi, a második szám a méretére vonatkozik. A per-jel mögött pedig a villanyak méret szerepel.

Az alsó rész ugyanígy működik.

Kormnycsapgy01

A közös megegyezésre az EuroBike kiállításon került sor, ahol több gyártó összeült ( Acros,CaneCreek,Hope,RaceFace,Reset Racing, Richey) és ígéretet tettek, hogy a S.H.I.S rendszer elnevezést ezentúl mindenhol kommunikálják. Remélhetőleg a vezető gyártók irányadása elég lesz ahhoz, hogy a maradék gyártó is csatlakozzon ehhez, és nemsokára a kerékpár piacon egységes standardként szerepeljen.

2011-től tervezik a bevezetést, és remélik, hogy már 2012-ben szabványként fogják kezelni.

Néhány szemléltető ábra az egyszerűbb értelmezéshez:

Kormnycsapgy02Kormnycsapgy03Kormnycsapgy04kormnycsapgy05

Forrás: Velo.hu

vitalmtb.com