P1040254A 2007-ben a Dunamenti Kerékpárúton kerékpároztunk. Most az Ausztriai szakaszt mutatom be.

2007 augusztus 05. 3.nap

3nap

A mai útvonal: Orth-Wien-Tulln-Zwentendorf-Krems

Orthból 10 órakor sikerül indulni. Szép napsütéses, de szeles idő fogad. Bécs előtt nagy gáz és olaj tározók, majd hosszú nudista strand van a parton, a kerékpáros út pedig közvetlenül felette megy végig.

Olajtárolók Bécs előtt

Bécsen lassan, nézelődve megyünk át. Az irányítótáblák precízen jelölik a helyes irányt. A város nyugati felében ebédelünk, egy kis vendéglőben. Aki volt már síelni és ismeri a Hüttéket, hát ahhoz hasonlít. A vendéglő forgalma folyamatos. Nagyon sok kerékpáros koptatja az aszfaltot, ha megéheznek, megszomjaznak betérnek az ilyen jellegű büfébe. Sok középkorú és idősebb ember, asszony nyomja a pedált. Fiatalosak, vidámak.

S.M.S. Novara osztályú gyorscirkáló

Bécs után elvétünk egy kanyart, véletlenül egy hajógyár területére tekerünk be, ahol hajó modell verseny volt éppen. 10-15 perc nézelődés után folytatjuk csak az utunkat. A tempót haladósabbra fogjuk, még sok van a mai napra.

Tullnba érve lassítunk a tempón. Nagyon szép ez a település is. Parkok, szabadtéri szobrok, vízi színpad vonja magára a figyelmünket.

Sok sétáló, padon pihenő ember. Görkorisok, bicósok egymás után. Versenykerékpárral, felpakolt túrakerékpárokkal jönnek szembe. Szinte mindenki nyugatról tart keleti irányba. Jóformán csak mi megyünk keletről nyugat felé.

Zwentendorfi atomerőmű

Zwentendorfnál elérjük a felépített, de soha el nem indított atomerőművet.

Altenwörthnél vizierőmű, utána hosszú senki földje. Ezt ne úgy értsd, hogy rendetlenség és szemét mindenfelé! Minden tiszta, rendezett, viszont hosszú szakaszon nincs település. Mivel kezdett esteledni, így egyre kevesebb emberrel találkoztunk ezen a szakaszon. Mások már vacsoráznak, elfoglalják szállásukat.

Miklós hátsókerekében egyre nagyobb a nyolcas. Akkora, hogy a féktárcsa is a pofákba ér.

Este 9 óra körül Kremsbe érve kerestünk volna kempinget, de akivel találkoztunk nem tudott segíteni, így ahol szállás táblát láttunk, oda bementünk.

Kremsi szállásunk kívülről

Már sötét volt, így gyorsan lepakoltunk és még bringás ruhában elmentünk egy közeli kínai étterembe vacsorázni.

Napi táv: 115,6 kilométer
Hőmérséklet: 22 és 37 fok között.
Gyenge szél.

2007. augusztus 06 4. nap

4nap

Útvonal: Krems-Spitz-Melk-Marbach

Miklós korán reggelizett, majd utánfutó nélkül elindult a városba megcsináltatni a hátsó kerekét.

Idézek az ő útleírásából:

„Krems. Délelőtt kerékpárszerelőt kell keresnem. Megtalálom a Zweirad nevű boltot a belváros szélén, nagyon rendesek, elsősegélyként azonnal munkába veszik a kereket, meg felszerelnek egy csomagtartót is. Egy óra alatt készen van. Veszek még oldalzsákokat is, így aztán az egész holmit át lehet pakolni, hogy kevesebb súly legyen az utánfutón és lejjebb kerüljön a súlypontja. Többé nem emelte ki a hátsótengelyt a helyéből."

Míg Miklós a szerelőnél van, addig mi bevásárolunk, feltöltjük a készleteket.

Indulás, úgy dél, fél 1 körül. Miklós szemmel láthatóan egyenletesebben halad. Nem rángatja annyira az utánfutó.

Változatos utat járunk be

A mai napon nagyon kényelmesen haladunk. Többször megállunk fényképezni, fürödni a Dunában.

Számomra nagyon nagy élmény volt Melkbe megérkezni. A templom kupolája már messziről feltűnt. Mikor a domb aljában álltunk, melyre a templomot építették, nagyon kicsinek éreztem magunkat.

Melk

Este  8-ra érünk Marbachba. A kemping közvetlenül az út és a Duna között nyúlik el.

A Duna felől a toló és vontató hajók dübörgése, az út felől a teherautók zaja zavarja álmunkat. Aki teheti, keressen csendesebb szállást éjszakára.

A kemping ára: 8 Euró/fő + sátor
Táv: 62,5 kilométer
Hőmérséklet: 26-40 fok között.
Nagyon gyenge szél.

2007. augusztus 07. 5.nap

5nap

Mai utunk: Marbach-Ybbs-Wallsee-Mauthausen-Linz-Aschach

A reggeli csöndbe, mikor fordulnék a másik oldalamra, egy éles tülkölés hasít a levegőbe. Megjött a pék, kisautójával hozta a reggelire valót. Rövid időn belül 2-3 méteres sor várja a friss kiflit, zsemlét, tejet, kakaót. Mire sorra kerülnék, elfogy a tej, kakaó.

Azt mondja nem gond, mindjárt visszajön. Szinte mindenki közvetlen, mosolyog, segítőkész és nem kapkodnak.

Miklós már 6-kor felkelt, pakolászik, sátort hajtogat, láncot cserél.

Település a völgyben

Mi lustábbak vagyunk, de a folyamatos neszezés minket is sátorbontásra sarkall.

A korai kelés ellenére, csak ¼ 10-kor indulunk, ami korai indulásnak számít nálunk. (Péternél és nálam)

Ismét Miklós útinaplójából idézek:

„Ybbsnél a nagy Duna kanyar semmi látványosság, a bringaút kukoricaföldek között megy, távol a víztől. Utána a Persenbeug erőműnél át a jobb partja.
Mauthausennél valamit elszúrtunk és nagy emelkedőn kellett felmászni, ami lehet hogy felesleges volt. Utólag a térképet nézve: St.Georgen előtt nem mentünk vissza a partra, hanem felmásztunk Katsdorfhoz, majd onnét gurultunk Katzbachba és Linzbe.

Kompolásra várva

Linz a kiírások szerint 2009-ben lesz Európa kulturális fővárosa, amihez xx nap kell még egy utcai számláló tábla szerint. Mindent feltúrtak és átalakítanak.

A bal parton Aschachig mentünk, pontosabban Oberlandeshaagig, ahol nem kaptunk szállást. Így aztán átkeltünk Aschachba, ahol eligazítottak, hogy csak menjünk ki a városból és a Dunának felfele, mindjárt ott lesz a kemping. A mindjárt kb. 7 km volt, helyenként szépen emelkedő, de nagyon hangulatos és kellemesen gyér forgalmú keskeny úton.

Lassan ránk esteledik

A kemping neve: Kaiserhof. Érdekes hely, láthatóan sok a tartós sátrazó és lakókocsizó, dupla védősátorral, sőt helyenként nyírt sövénnyel és egyéb viszonylag állandó dologgal.

A meleg vizet csak zsetonnal lehet eregetni 1,5€=6perc, ami egy zuhanyzásra elég is. A vizesblokk azonban nagyon vacak, szűkös, nincs hova tenni a levett ruhát és egyebet.

A recepció környéke nagy ház vendéglővel. Vacsorára Kinderwiener ½ salátával: elegendő.

A központi épület melletti szépen nyírt füvön kaptunk helyet, ami egyben kellemesen rugalmas derékaljat adott.

A telefon és fotóakkumulátorokat a csudás fürdőben tudtam feltölteni.,,

Táv: 129,8 kilométer
Hőmérséklet: 20-35 fok között.
Szél gyenge.

További képek a túráról ITT találhatóak!

A cikket, a képeket és a túrát elkövette: Gazsi Szabolcs. A cikk eredetiben ITT olvasható