Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

 A hónap megyéje: Zala vármegye
  Zala megyei kerékpártúra ajánló.
A hónap megyéje: Hajdú-Bihar vármegye
  Hajdú-Bihar megyei kerékpártúra ajánló.
Ahonnan a budapesti tüzijáték is látszik...
  Meglátogattuk a szlovákiai Magasmajtényt a legmagyarabb tót falut.
Csalomjai pusztatemplom kerékpártúra
  Egy kellemes, fél napos kerékpártúra az Ipoly völgyében.
Shimano Cues tartós teszt 2. rész
  Tapasztalataim 2500 km után.
prev
next

Tartalomjegyzék

 kerekparozas az olasz alpokban 01

Passo Stelvio, Passo Gavia és a Garda-tó: élménybeszámoló Olaszország gyönyörű tájairól, bringás szemmel.

Bevezető

Sziasztok!

Elöljáróban egy kis bevezető, hogyan kezdődött szenvedélyem a bringázás iránt. 31 éves vagyok jelenleg (a cikk 2015 augusztusában készült), de már gyerekkorom óta szerettem tekerni. Sráckoromban volt BMX-em, majd egy egyszerűbb montim. Később sajnos elég sok idő kimaradt ezen a téren míg pár éve vettem egy tűrhető MTB-ot magamnak. Ez alatt ilyen nagyjából 100 000 Ft-os gépet képzeljetek el (Rockmachine Thunder 50).

Szerettem, bár a terep számomra maximum kisebb földutakat jelentett, így nem igazán használtam ki.

Azonban néhány éve elkezdtem nézelődni, és rátaláltam az országúti kerékpárokra. Egyből megtetszettek azok a gyönyörű filigrán vonalak, amik ezeket a gépeket jellemzik. Csak hát egy dolog visszatartott ezektől: az áruk. Sajnos egy új országúti (vagy ahogy mondják outi) bizony nem olcsó dolog, így évekig maradt a sóvárgás utánuk.

Tavaly viszont végre olyan helyzetbe kerültem hogy beteljesülhetett ez az álmom és megvehettem életem első aszfaltszaggató outiját.

Íme a saját gépem, 2014.09.09-én, még a próbakör után a boltban, egy 2014-es Focus Culebro SL 2.0:

kerekparozas az olasz alpokban 02

Mit ne mondjak, nagy-nagy izgatottsággal vittem haza. Szerelem volt első látásra. Tekerni még nem tudtam, mivel ezekhez a kerékpárokhoz nem jár pedál. :)

De hamar beszereztem minden szükséges dolgot. Aztán ahogy telt az idő és egyre jobban belejöttem, úgy döntöttem, hogy fejlesztem is ezért kicseréltem rajta dolgokat.

Íme a jelenlegi állapota:

kerekparozas az olasz alpokban 03

Akit érdekel pár infó a bringáról:

  • Focus alu váz (M-es méret),
  • 5th element karbon villa,
  • Shimano 105 (5700) váltás (fékváltókar, első és hátsó váltó, lánc),
  • FSA Gossamer hajtókar (172,5 mm, 50/34),
  • Campagnolo Zonda kerékszett,
  • Continental GP 4000 SII külsők,
  • Selle Italia C2 Gel Flow nyereg,
  • SwissStop GHP2 fékbetétek,
  • Concept EX féknyergek,
  • Shimano PD-R540 pedálok,
  • Elite Custom Race kulacstartók,
  • fi'zi:k Superlight bandázs,
  • Scott nyeregtáska,
  • SKS Raceday minipumpa,
  • Concept EX kiegészítők (stucni, nyeregcső, kormány),
  • Garmin Edge 510 kilométeróra (pedálfordulat, sebesség- és pulzusmérő érzékelőkkel),
  • Jagwire bowdenek,
  • Shimano 11-28 illetve 12-25 hátsó sor felhasználástól függően.

A menetkész tömege talán 9 kg alatt van valamivel. Láthatjátok, hogy eléggé elkapott a gépszíj mert nem kevés pénzt öltem már bele mióta megvettem, de egy forintot sem sajnálok amit erre a hobbira áldoztam mert rengeteg élményt adott.

Idén végigcsináltam például a "Velence tíz" nevű teljesítménytúrát, ami 10 kört jelentett a Velencei-tó körül nem kevesebb mint 280 km távot letekerve. Nekem még ehhez jött aznap 50 km, míg a rajthoz elbringáztam meg utána haza, így a kerékpárom kapott egy masszív 330 km-es terhelést aznap de zokszó nélkül bírta a "remek" magyar utakat. Tökéletes állapotban volt a nap végén is, nem úgy mint én. :D

kerekparozas az olasz alpokban 04