Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

 A hónap megyéje: Zala vármegye
  Zala megyei kerékpártúra ajánló.
A hónap megyéje: Hajdú-Bihar vármegye
  Hajdú-Bihar megyei kerékpártúra ajánló.
Ahonnan a budapesti tüzijáték is látszik...
  Meglátogattuk a szlovákiai Magasmajtényt a legmagyarabb tót falut.
Csalomjai pusztatemplom kerékpártúra
  Egy kellemes, fél napos kerékpártúra az Ipoly völgyében.
Shimano Cues tartós teszt 2. rész
  Tapasztalataim 2500 km után.
prev
next

useeme 01
Ha hallanak minket, mi tehetünk még az észlelhetőség érdekében? Extrém láthatóságot!

useeme 01

Különlegességek rovatunkban volt már pár érdekes ötlet. Elég csak a tesztelésem alatt dolgozó COBI bringás fedélzeti computer&lámpára, valamint a múlt hónapban hasábjainkon debütált AirZoundXL légkürtre gondolni. De ha már hallanak minket, mi lehet a következő lépés? Naná, hogy a láthatóság!

Szerencsére az Annyira Más Bringabolt ismét elkényeztetett minket és szervírozott egy frissen elkészült, magyar startuptól érkező terméket. Ez küllemét tekintve egy karpánt, picit hasonlít arra, amit gondos bringázók szoktak a csuklóikra pattintani, láthatósági fokozóként. Node azokat fénynek kell érnie ahhoz, hogy tényleg láthatóvá váljon a karjelzésünk. Hogyan tehetnénk szert indexlámpás biztonsági szintre kétkerekű járgányunkon?

Erre talált egy megoldást a 100% magyar USEEME stábja, akik 8 évvel ezelőtt kezdtek gondolkodni az ötleten, hogy számos prototípus, zsákutca, fejlesztés után végre piacra adható termékkel rukkoljanak elő. Ahogy a COBIt, őket is segítette a közösségi finanszírozás, lássuk hát, mivé vált a lelkes támogatók pénze.

   
USEEME alapítók
EXKLUZÍV: lapzárta után lehetőségem volt az alapító ötösfogat egyik tagját, az üzleti részeket vállán vivő Balla Pétert meginterjúvolni. A napokban hasábjainkon!

See me!

A karpántok fizikai kivetülése megnyugtató, masszív, időtálló érzést kölcsönöz. M és L csuklóméretre kapható (akinek normális csuklója van, nyugodtan M-est rendeljen, aki tudja, hogy vaskos példány, annak az L-es a jó méret, mégha gorillakarjai vannak, akkor is). Ruhára is fel tudjuk tenni, illetve bőrünkön sem kellemetlen, mivel plüss-hatású bevonatot kapott a belseje. A vízhatlan, sárgásan áttetsző külső burkolat alatt a központi vezérlőegység (melyen a végleges kiadásba egy többszörösen összetett érzékelőrendszer került,egyedileg fejlesztett mozgáselemző programmal), valamint pántonként 8-8 brutálisan erős fényű leddel van felszerelve.

A töltésről microUSB csatlakozáson keresztül lehet gondoskodni, az egységcsomag a pántokon, útmutató papíroson, valamint a tároló szütyőjén felül tartalmaz egy Y-kábelt, mellyel 1 USB portról egyszerre tölthetjük fel a két pántot. Használati intenzitástól függően akár 8-10 órányi bringázásra alkalmas egy töltéssel, még kellően komfortos, nem kell mindig töltési pontra vadászni velük. A termék borítása újrahasznosítható, sajnos a benne lévő elektronika és Li-Po akkumulátor nem, mivel a vízhatlanná tétel során a műszaki egységet lézerrel forrasztják össze - véglegesen és hermetikusan. Nyilván érezhető tömeget képviselnek, de nem zavaró a karon viselve - egy átlagosan testes karórának titulálnám. (Amúgy karóra mellé csatolva is rendesen működik.)


useeme 03useeme unboxing: doboz, útmutató, tárolózsák, Y-kábel és a 2 karpánt

Use me!

A pántokon megjelölték, hogy balos v. jobbos, erre mindenképp érdemes ügyelni, nomeg arra, hogy használat előtt megnyomjuk a bekapcsoló gombot. Figyelem! Ha 2x nyomjuk meg a bekapcsolást, vészvillogó üzemmódra vált - így javasolni tudom akár esti kocogáshoz is, pl. bokapántként. (Széljegyzet: mint kiderült, nemsokára kész a futóknak szánt, egyszerűsített termékük is.)

A ki/be kapcsolást követően a megszokott karlendítéseink indítják be a mókát, tehát gyakorlatilag semmi extra manővert nem kell csinálni, nincs kapcsoló nyomogatás, nincs extra kézmozdulat, semmi extra - csak extra és extrém láthatóság. Alapvetően jól működött trekkinges, függőleges ülőpozícióban is, de országútis, koskormányos fekvőből is észlelte a jeleket. Sőt! Ha agresszíven rántasz kormányt, akár azt is be tudja jelezni (bár nyilván ezt nem ajánlom, mint életvitelszerű használatot). Ha netán szeretnénk ilyenkor magunk lekapcsolni a jelzést, elég megpaskolni a kormányt a kezünkkel, a koccanás jelzi a pántnak, hogy nyugiság van.


useeme charging
Használat előtt jól feltöltjük a kütyüket a kapott Y-kábellel
(a jövőben várható még vezeték nélkül tölthető modell is)

Test me!

Ismételten 10 napos tesztet futottam, nappali, borús és esti viszonyok között is vizslatva a terméket. Izzadtság garantált volt a nyári melegben, emellett zuhogó esővel is gazdagodott a tesztpad. A vízhatlanságáról így meggyőző kép alakult ki, noha úszni nem szabad benne, bringásnak elégséges a védelem. A nedvességet igazából nem tudja beszívni, így többek között nem büdösödik, nem is lesz szivacs, viszont ráadásként nem is irritálta a bőrömet (bár kevés dolog irritál, de talán erre nem is kell most kitérnünk). A tesztnapok alapján kijelenthető, hogy többnyire pazarul tette a dolgát, viszonylag kevés fals pozitív jelzéssel (tehát amikor elkezdett villogni "ok nélkül") és még kevesebb fals negatívval (mikor te karjelzést adsz, ő pedig alszik tovább). Az esetek 90-95%-ában jól működött, a maradékban inkább a túlérzékenység miatti többletvillogás és csak elenyésző sötétség tartozott. Valami miatt mégis ingadozott a sikerráta, mellyel kapcsolatban később sikerült némi magyarázatot lelni, lentebb kifejtem majd.

A fényhatásról kijelentem (én, a lumen és decibel megszállott), hogy elégedett vagyok. Úgy képzeljétek el, hogy nappal, a nyári direkt napsütést leszámítva minden más esetben legalábbis észlelhetően világított. Sötétben, vagy árnyékos helyzetekben pedig szerintem bátran kijelenthető, hogy a robogós indexlámpák fényét adja. Így engem a hasznosságáról megnyert. Vaskos előnynek ítélem, hogy nem kell kapcsolgatni az irányjelzéshez, igazából csak az eddig megszokott karlendítéseinket csináljuk tovább, ő pedig rásegít. E tekintetben, ha véletlenül nem jelezne, akkor is jogilag szabályosak voltunk, ha pedig jelez, akkor óriásit léptünk előre a láthatóságunk és irányváltási szándékunk jelzése érdekében.


useeme testing
A tesztelés utolsó napja - mármint az első felvonásé :)

Felhasználói útmutató és második teszteszköz

A tesztnek és cikknek folyományaként kiderült, hogy a jelenlegi felhasználói útmutató még pontosításra szorul, a netes a tuti. A karpánt felirata mindig feléd nézzen, tehát karodat lógatva fejjel lefelé lesz. Ezek után a ráfestett ikonok (bal nyíl és jobb nyíl) egyértelműsíti, melyik a bal karodra való és melyik a "másik bal" karodra helyezendő. :) Ezen felül javít a hatékonyságon, ha nyugodt kézmozdulatot használsz, tehát nem verdesel, mint vadlúd a tavon, csak normális sebességgel, kvázi nyugisan, mint ahogy sávot váltani (illik). És esetleg a ludaknál maradva: a tenyeredet nem kell mereven lefordítva tartani, nyugodtan fordítsd a csuklódat, még segít is a kütyünek az érzékelésben. Végső trükk, hogy elég viszonylag laposan kiemelni a karodat, tehát nem kötelező a "Krisztus a kereszten" megszemélyesítése a karemeléseknél.

Én feltehetőleg egy kicsit túl pörgős voltam a gépezetnek, viszont lassan összeszoktunk, elértük az elvárható hatékonysági szintet. Emellett az első teszteszköz továbbra is volt, amikor megmagyarázhatatlanul rontott egy-egy napi rutinteszten. Így döntöttünk közösen arról, hogy kapjak egy másik pánt-párt, ami remélhetőleg jobban fog muzsikálni. Ahogy vesszük, kevés az idő, de jelenleg talán már kijelenthető, hogy jobb: amikor mindkét pár egyszerre volt a karomon, akkor ugyanis a régi olykor nem jelzett be, mikor az új igen. Sajnos továbbra is maradt egy ismeretlen tényező, ami miatt vagy szuperül, vagy még egy csekély bizonytalansággal dolgozott a kütyü. Jelenleg ott tartunk, hogy ez akár a hőmérséklettel lehet összefüggésben. Szerencsére ez már a nüansznyi súlyossághoz közelít: tehát nem borítja a képet, csak árnyalja. Elismerés illeti a gyártót, hogy mindent megtett azért, hogy gyorsan áthidalja a vélelmezett problémát (2 nap alatt kezemben volt a másik).

useeme production

Rate me!

Jómagam nyáron, nap közben csak teszt miatt használtam, az a típus vagyok, aki nem szeret semmi fölösleget hordani a bőrén, hadd hűtse a motort. Viszont ettől eltekintve szívesen venném fel nap mint nap, tudva, hogy minden tőlem telhetővel eleget tettem a láthatóság oltárán. Az pl. biztos, hogy fényvisszaverős karpántot hanyagolom mostantól. Vagy ez, vagy semmi. Elvárásom volt, hogy ne én szolgáljam a terméket, hanem az engem. Az elején volt, amikor ez veszni látszott, de végül minden összeállt és sikerült.

Az ötlet tehát pazar, a megvalósítás nagyon jó, a jövő pedig ígéretes. Fejleszteni mindig van mit, jelen esetben a legfontosabb a becsomagolt felhasználói útmutató (legalábbis a netes kiadása részletesebb, használati ötletekkel és hatékonyságfokozókkal - nemsokára videós anyaggal) felbővítése, a másik pedig a használati visszajelzések alapján esetleges további csiszolgatások - szintén az érzékelési pontosság egységessége kedvéért. A termék megérett a kommersz használatra, a biztonságra pedig illendő áldozni, ha a tartóssága is beváltja a reményeket, minden a helyére került.

Osztályzatom 5/5. Ha van pénzed rá és remek ajándékot keresel magadnak vagy bármilyen bringás ismerősödnek - vegyél egyet, mert irányjelzésre ez a világ legjobb ötlete. Gyerekekre kötelező jelleggel aggatnám.

A Tetszés index a bringalap.hu tesztelőinek abszolút, előítéletektől nem mentes, szubjektív véleményét mutatja.

Viszont fontos: viszonyítani mindig az azonos minőségi kategóriájú termékekhez viszonyítunk! Tehát nem húzzuk le a Trabantot, mert a Ferrari jobb.

5/5 a tesztelő kedvence, a tesztelt termékek közül a legjobb. Egy termék esetén az imádat felső foka!
4/5 megvenném
3/5 jól használható
2/5 (szódával) elmegy, használható
1/5 nem tetszett

Utóirat: házi feladatként gondolkodj el rajta, kedves olvasó, hogy az elakadásjelzés szimulációjához vajon mennyire kell vallásosnak lenni? :) (teszteltük, viccesen néz ki, nyilván nem csinálod majd az életben, de attól még mókás.)


A terméket az AM Bringaboltól kaptuk kipróbálásra. Ha érdekel katt IDE!