Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Gravel túra a Velencei tó körül.
  Egy szuper 70 km-es karika a térségben.
Képriport a Budai-hegység MTB kerékpáros körtúráról
  Egy vagány útvonalon fedeztem fel a Buda környéki hegyeket.
Kerékpárlánc waxolása 3. rész
  Hogyan kell bánni a waxolt lánccal.
Képriport a Naprendszer túráról
  Avagy a sülysápi karika.
prev
next

slorencephoto xt

Erősen műszaki cikk következik.

A világ legjobb hegyi kerékpáros versenyzőinek tapasztalataira építve a Shimano átülteti teszi a csúcs verseny technológiát az átlag montisok számára tervezett alkatrészcsaládokba. Az új DEORE XT M8100 sorozat, 2019. június közepétől, az új SLX M7100 sorozat pedig júliustól lesz elérhető.

DEORE XT – tartósság és teljesítmény a ma hegyikerékpárosának

Az új DEORE XT M8100 sorozat rendelkezik többek között a Shimano 12 fokozatú MICRO SPLINE fogas-koszorújával 10-45, vagy 10-51 fogkapacitással, 1x12, vagy 2x12 HOLLOWTECH II hajtóművekkel, szuper erős 2, illetve 4 dugattyús fékekkel, több irányban is állítható ISPEC-EV váltókarokkal, 12 fokozatra tervezett precíz első- és hátsó váltókkal, gyorsan hűlő ICE TECHNOLOGIES FREEZA féktárcsákkal és teljes XC, vagy Enduro kerék-szettekkel természetesen mind a mai modern hegyikerékpárosok igényeire tökéletesítve.

 xt group set m8100 01

Hajtóművek

DEORE XT 1x12 hajtómű

Az új DEORE XT 1x12 hajtómű HOLLOWTECH II technológiával, integrált tengellyel és üreges hajtókarral készül.

A lánckerekek Dynamic Chain Engagement+ fogprofillal érkeznek, mely a szélesebb és keskenyebb fogaknak köszönhetően kulcsfontosságú a megfelelő lánc feszesség, a könnyed hajtás és halk működés eléréséhez. A lánckerék gyors és biztos rögzítéséhez a hajtómű egy közvetlen felfogatási rendszert alkalmaz, ami nagyban leegyszerűsíti a lánckerekek cseréjét. 28, 30, 32, 34 és 36 fogú lánckerekek egyaránt elérhetőek hozzá, ráadásul kompatibilisek mind az XTR, mind az SLX rendszerekkel.

4 hajtókar hosszal (165mm, 170mm, 175mm és 180mm) és 3 féle láncvonallal lesz elérhető:

  • 52mm (FC-M8100-1) a 142 és 148mm-es Over Lock-Nut Dimensions (O.L.D.)-hez. Ez a legkeskenyebb Q-factor 172mm-el.
  • 55mm (FC-M8120-1) 148, vagy szélesebb O.L.D.-hez. Jól jön a széles gumikhoz (Q-factor 178mm)
  • 56.5mm (FC-M8130-1) 157mm-es O.L.D. és széles, 181mm-es Q-factor.

deore xt m8100 crank

Hajtómű súlyok:

  • FC-M8100-1: 620g,
  • FC-M8120-1: 628g,
  • FC-M8130-1: 636g

(Mind 32F lánckerékkel; 175mm hosszal, középrész nélkül mérve.)

DEORE XT 2x12 HOLLOWTECH II hajtómű

A DEORE XT 2x12 HOLLOWTECH II hajtómű 36-26F lánckerekekkel a 10-45F fogas-koszorúval maximalizálja a lehetőségeket mindenféle terepviszonyok között miközben a legkisebb lépcsőfokokat kínálja a fokozatok között, így biztosítva az egyenletes pedálcsapás számot.

fc m8120 b2 36 26t c219 1 std s1

Kétfajta 2x hajtómű lesz elérhető, mindkettő egy 2 csavaros rendszert használ a bal hajtókar rögzítéséhez:

  • az FC-M8100-2 142mm-es O.L.D.-vel 48,8mm-es láncvonalhoz és 172mm-es Q-factor-al rendelkezik, 654g súlyú
  • az FC-M8120-B2 148mm-es O.L.D., 51,8mm láncvonallal és 178mm Q-factor-al érkezik 672g súlyú

(A súlyok mindkettőnél 36-26T lánckerékkel; 175mm hosszal, középrész nélkül mérve.)

Fogas-koszorú

A 12 fokozatú DEORE XT fogas-koszorúk MICRO SPLINE rögzítéssel rendelkeznek, 10-45 (a kisebb fokozatok közötti lépcsőkért ) és 10-51 (a maximális áttétel tartományért) fogkiosztással lesznek elérhetőek.

Mindkét fogas-koszorú HYPERGLIDE+ rendszerű, ami a gyors le- és felfelé váltásokat és a rendkívül csendes működést segíti elő. Alumínium tartóbakokon ül a 10 db. acél fogaskerék, van továbbá 2 db. alumínium a tartósság és súly optimális szinten tartása miatt.

A CS-M8100-12 súlya 10-51 fogkiosztással 470g, míg 10-45 fogkiosztással 461g.

m8100 kasette

Lánc

Az új DEORE XT 12 fokozatú HG lánc belső kialakítása újra lett tervezve, hogy az tovább növelje a láncfeszességet és mindig a megfelelő helyen tartsa a láncot. Krómozott rögzítő szemek biztosítják a tartósságot, a finom siklást, valamint a gyors fel és lefele váltásokat. A CN—M8100 lánc (113 szem + QuickLink) súlya 252g.

Váltók

Mind a szimpla (RD-M8100-SGS), mind a dupla (RD-M8120-SGS) rendszerhez való váltó SHADOW RD+ kialakítást kapott, így csökkentve a sérülés veszélyét és a rázkódást egyaránt. Ez, valamint a 13 fogú vezetőgörgők is hozzájárulnak a bringázás csendesebbé és élvezhetőbbé tételéhez. Az RD-M8100-SGS 284g, az RD-M8120-SGS pedig 290g.

143056 irmo keizer1

A DEORE XT első váltók ugyan azzal a kialakítással tudják kiszolgálni mind a 48,8 és az 51,8mm-es láncvonalat is, persze a felfogatások természetesen különböznek. D-type, E-type, vagy M-type rögzítésekkel lesz elérhető. Az első váltók súlya FD-M8100-D esetében 135g, az FD-M8100-E 106g, míg az FD-M8100-M esetében 114g.

Váltókarok

Mind oldalirányban, mind dőlésszögben állítható ISPEC-EV váltókarok, melyek letisztult formában rögzülnek a fékkarokhoz és magas személyre szabhatóságot garantálnak, a textúrázott gumiborítások a karok megfelelő részén és a kétirányú kioldás pedig tovább segíti a váltásokat. A jobb váltókar (SL-M8100-IR) multi-release funkciója lehetővé teszi több fokozat gyors váltását, míg a 2x12 rendszert használók a bal oldalon egy MONO lever kart találnak (SL-M8100-IL), mely egyetlen karral oldja meg a precíziós le- és felváltást. A DEORE XT váltókarok egyaránt elérhetőek lesznek bilincses kivitelben is. A váltókarok súlya: SL-M8100-IR: 120g, SL-M8100-IL: 73g, SL-M8100-R: 117g, SL-M8100-L: 78g.

142763 irmo keizer

Fékek

A DEORE XT féktestek 2 verzióban lesznek elérhetőek. Egy XC specifikus 2 dugattyús, valamint egy Trail/Enduro 4 dugattyús változatban. A 2 dugattyús rendszer azonos kialakítású a korábbi XT M8000 kiadással, ami azt jelenti, hogy a G02A/3A/J02A/3A műgyantás betétek és a G04S/J04C fémes fékbetétek csereszabatosak, míg a 4 dugattyús verzió egy teljesen új konstrukció, mely az XTR M9100 design alapján készült és gyárilag az új N03A (műgyanta) vagy N04C (fémes) fékbetétekkel érkezik. (kompatibilis továbbá a D03S és D02S betétekkel is).

142762 irmo keizer

A DEORE XT fékkarok egyaránt működnek az XC és a Trail/enduro fékekkel, s a Shimano SERVO WAVE rendszerének köszönhetően gyors a fékreakció, nagyobb a fékerő és rövidebb a holtjáték. A fékkarok immár 2 ponton érintkeznek a kormánnyal, ezzel rendkívül merev érzetet biztosítva. A karok továbbá rendelkeznek fékkar-távolság állíthatósággal, valamint holtjáték állító csavarral is az egyszerű és gyors finomhangolásért akár útközben is.

Az XC stílusú fék rendszerek (BR-M8100-BL-M8100) tárcsával (160mm RT-MT800) és fékbetéttel 392g, míg az Enduro rendszerek (BR-M8120-BL-M8120) 410 g súlyt nyomnak tárcsával és fékbetéttel.

Féktárcsák

Az újratervezett DEORE XT szintű ICE TECHNOLOGIES FREEZA tárcsa (RT-MT800) maximalizálja a hűthetőséget, mely egyenletes fékhatást biztosít, s a fékbetétek élettartamát is növeli. A szendvicsszerűen összepréselt alumínium mag és acél külső rész a belső oldalon elhelyezett ventilátor-szerű lemezek segítéségével vezeti el a hőt. 140mm (88g), 160mm (109g), 180mm (132g) és 203mm (164g) méretekben lesz elérhető.

rt mt800 m c260 2 standard s2

Kerekek

Az XTR M9100 szériával ellentétben a Shimano DEORE XT sorozat mind 27,5” és 29” méretekben kínál teljes kerék-szettet XC és Trail/Enduro felhasználásra egyaránt.

A Shimano XC kerekek 24 mm-es Tubeless-ready kialakítású teljesen zárt felnivel fogadják a külsőket 2,35” méretig. A 28 db. duplán egyenesen húzott küllő tökéletesen egyesíti a merevséget az alacsony súllyal (WH-M8100-27.5: 1764g, WH-M8100-29: 1840g) a gyors XC bringázás érdekében.

wh m8100 tl r12 b 275 c219 s2 draft

A másik oldalon a DOERE XT Trail/Enduro specifikus kerék-szettje 30mm-es belső felni-szélességgel akár 2,6” gumi fogadására is képes. A zero-dish hátsó agyak 148mm O.L.D.-vel bírnak, az alumínium felnik pedig 28 db. J-bend küllőt fogadnak, melyek nagyon merevvé, ugyanakkor könnyűvé varázsolják ezt a tubeless kereket, mely így igazán alkalmas az agresszív felhasználásra. (WH-M8120-27.5: 1846g, WH-M8120-29: 1932g).

Mind az XC, mind a Trail/Enduro kerék-szett E-THRU tengelyekkel szereltek (elöl 15mm, hátul 12mm), 148mm O.L.D.-vel rendelkeznek és Shimano MICRO SPLINE kazetta testekkel vannak szerelve.

Önálló DEORE XT első- és hátsó agyak szintén elérhetőek lesznek 100mm és 142mm, valamint 110mm, 148mm és 157mm-el. Az agyak súlya: HB-M8110: 142g, HB-M8110-B: 147g, HB-M8110-BS: 158g, FH-M8110: 305g, FH-M8110-B: 307g, FH-M8110-BS: 306g, FH-M8130-B: 310g.

Ára

Várhatóan minimálisan feljebb lesz pozícionálva a mostani XT családnál (azonos konfigurációval kalkulálva a %-os árkülönbség 1 számjegyű)

Ilyen még nem volt. Június 14-től Magyarországon 4 kerékpárboltban (2 Budapesti, 1 Kelet Magyarországi, 1 Nyugat Magyarországi) korlátozott mennyiségben elérhető lesz az új komplett XT szett díszdobozos, ajándékkal spékelt kiadása!