P1010896A tenger nagyon szép. Legközelebb a horvát tengerpart van, menjünk oda. Vagy mégse?

4. nap
Mivel a tengerpartra nem jutunk le, viszont tetszik a környék, szépek a hegyek, úgy döntünk ezeket vesszük közelebbről szemügyre.

A település ahol a kempinget találtuk egy meleg vizű üdülőhely. Gyógyszállók, wellness szállók, üdülőházak. Nem olcsó a környék, a balatoni áraknál drágább, de nincs szemét, mindenhol tisztaság, rend, ápolt környezet. Az emberek barátságosak, mosolygósak.

Szállodák Terme Catezban

Egy boltban bevásárolunk, majd találomra elindulunk egy irányba. Hogy melyik irányba? Amerre a hegyeket látjuk és visz arra út. Ez az irány Brezice városa felé mutatja az utat.

Brezice után letérünk a főútról, mivel kellemesebb számunkra a gyér forgalmú mellékút. Almáskertek mellet haladunk, öklömnyi gyümölcsök mosolyognak ránk. A fák alatt is vannak lepotyogva, azokból szedünk párat. Kicsit még savanyúak.

A csúcson beérünk egy településre, (térképen nincs) ahonnan még vezet egy darabig az aszfaltos út az erdő széléig, ott viszont murvásra vált. Jobbról egy kőbánya. Most sincs kedvünk visszafordulni, így arra az elhatározásra jutunk, hogy tájolóval bemérjük az irányt, és abban az esetben ha útkereszteződés, elágazás van, azt választjuk mely irányban jó. Amennyiben az erdőben esteledne ránk, akkor ott alszunk.

Gondosan művelt földek

Végül erre nem kerül sor, mivel begurulunk egy kis faluba, mely szintén nem szerepel a térképen. Innen ismét aszfalton haladunk.

Podsreda-ig nagyon kellemes úton jutunk el. Egy nagyobb lejtő után viszont defekt miatt meg kell állni.

Kastély a hegyoldalban

Bistrica ob Sotli-tól Podcetrtek-ig közvetlenül a határ mellett vezet az út. Jó tempóban lehet haladni. Balról egy hegy nyúlványai, és régi várkastélyok nyújtanak látnivalót.

Podcetrtek határában kemping és élményfürdő. A kempingben helyet foglalunk. Ez a kemping kisebb, mint az előző, de ez is szépen karbantartott! Az élményfürdőt viszont kihagyjuk, hűvösre fordult az idő.

5. Nap
A mai napra sincs igazi tervünk. Ptuj-t jelöljük meg célpontnak, és olyan irányba megyünk, hogy kényelmes legyen.

926

Reggelre párás lett a levegő

Szerencsére kis forgalmú mellékutakon sikerül haladni, a nyugodt kerékpározásban alig zavarnak az autók.

Az eddigi látvány megérte, hogy átjöttünk Horvátországból. Az eddigi szakaszon minden tiszta, rendezett. A falvak, települések jó állapotban vannak. Ízlésesek az újonnan épült házak, illeszkednek a környezetbe, és a régi házak is szépen rendbe vannak téve. Érezhető a jó gazdasági helyzete az országnak, és érezhető az emberek akarása is, hogy kulturált környezetben éljenek. A közlekedési morálra se mondhatunk semmi rosszat!
 942

Ptuj

Ptuj-ba érve nézelődünk, Péter vesz magának egy tartalék belsőt. A kerékpárboltba van egy hatalmas, piros színű bicikli.
947Igazi túrakerékpár

Elég hamar ide értünk, gondolkodunk a tovább menésen. Ismét a térképet böngésszük és Verzej-nél lévő kempinget jelöljük meg a következő éjjeli szállás helyszínének.

Picit túl számoltuk magunkat ismét.

A táj megváltozik, ahogy a hegyek közül kiérünk. A települések elhanyagoltak, kihaltabbak. Míg áthaladunk egy-egy falun, végig kísér a kutyák ugatása. Ahol nincs kerítés, vagy kapu, onnan ki is szaladnak és mellettünk vicsorognak.

Rendesen ránk sötétedett, mire Verzejbe érünk. Ráadásul a kemping nem is itt van, hanem pár kilométerre a település szélétől. Még szerencse, hogy a kocsma itt tovább van nyitva, így ott útba tudnak igazítani.

A kempingben jó helyet keresgélve nézegetjük az épületeket, lakókocsikat. Némelyik megdöbbentő! Mivel sötét van, csak pár lámpa világít valamint a fejlámpánk, így betudjuk ennek az egészet.

952

A kemping kevésbé kultúrált része

A tusoló amit találunk nagyon leélt. Csak a bicós cipőmben vállaltam hogy bemegyek, és csak papucsban merek zuhanyozni.

Másnap ismét körülnézünk, kiderül nem volt alaptalan a csodálkozásunk.

Több lakókocsi véglegesre van telepítve. Felettük eszkábált tetőszerkezet. Némelyik lakókocsi teljesen kimustráltnak tűnik. A tusoló melletti WC sem szívderítő.

6. nap
Az eső lassan kezd csepegni, de nem tud maradásra bírni minket. A kemping melletti strandra bekukkantunk, az nagyon szép. A szállásunk díját a főépületben kell fizetni, az is nagyon szép. Remélhetőleg a kemping nem marad ilyen állapotban és azt is színvonalasan fogják megcsinálni!

Sajnos a közérzetem nem jó. Fáj a torkom, levert vagyok, és fázós. Még Terme Catez-ben megfáztam. Éjszakára nagyon beöltöztem, nyakig húztam a hálózsák zippzárját és leizzadtam. Arra ébredtem, hogy folyik rólam az izzadtság. Kibújtam a hálózsákból és csak magamra terítettem. Utána arra ébredtem, hogy fázok. Talán ez lehet az oka a megfázásomnak.

A mai utunk során érintett települések és a táj sem tetszik. A települések szegények, nincsenek rendbe téve. A házak viharvertek.
 961

Kiértünk a hegyekből, unalmas szakasz

Lassan közeledünk Lendva felé. (Lendava)

Tornyiszentmiklósnál lépünk Magyarországra. További útirány: Letenye, majd Nagykanizsa.

Szomorúan állapítjuk meg, hogy sorra szegény településeken haladunk át. A mezőgazdasági munkának (is), nincs meg a becsülete. Sok-sok ember életkörülményét rontották el azokkal a döntésekkel, melyeket hozzá nem értő emberek hoztak meg, csak a saját hasznukat lesve.
 969

Ismét magyar földön

Mire Nagykanizsára érünk esik az eső. Ez nem hiányzott. Fáj a fejem, torkom, időnként kiráz a hideg. Megkeressük az ismerős lakását. Most is itt éjszakázunk, és másnap autóval megyünk hazáig.

És az utolsó nap térképen!

A cikk elsőrésze ITT olvasható!