Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

A hónap megyéje: Hajdú-Bihar vármegye
  Hajdú-Bihar megyei kerékpártúra ajánló.
Ahonnan a budapesti tüzijáték is látszik...
  Meglátogattuk a szlovákiai Magasmajtényt a legmagyarabb tót falut.
Csalomjai pusztatemplom kerékpártúra
  Egy kellemes, fél napos kerékpártúra az Ipoly völgyében.
Shimano Cues tartós teszt 2. rész
  Tapasztalataim 2500 km után.
Hármas határ kerékpártúra
  3 ország, 11 kastély, 3 túra nap.
prev
next

shimano steps e6100

Új generációs Steps e-bike alkatrészek városi/túra kerékpárosoknak.

Javított ergonómia és hajtás hatékonyság, kiterjesztett computer kapcsolódás és egy kifejezetten E-Bike kompatibilis agyváltó is bemutatkozik az új SHIMANO STEPS E6100 sorozattal.

Mindegy, hogy az E-Bike-ot hogyan közelíted, akár praktikus és költséghatékony autó-helyettesítőként tekintesz rá, vagy egy egészséges és szórakoztató segítségként a kerékpározás során, a SHIMANO számos új SHIMANO STEPS funkciója komoly technológiai segítséget biztosít bringázásaidhoz.

2019 e6100 trekking city

A motor egység technológiája

A jelenlegi 504Wh (watt órás), vagy az új 418 Wh akkumulátorral is kompatibilis az újratervezett SHIMANO STEPS E6100 közép-motor (DU-E6100). Mindössze 2.8 kg a súlya (ez 210g súlycsökkenés az előző E-6000 szériához képest), akár 500 watt csúcsteljesítményre is képes (névleges teljesítménye 250W), ami egészen 25 km/h tempóig segít és elég dinamikusan reagál a szükséges rásegítés mértékét illetően.

A meghajtó egység kialakításában erősen hajaz a SHIMANO STEPS MTB (E8000) kompakt és könnyű egységéhez, ugyan azokkal a rögzítési pontokkal rendelkezik, amely növeli a merevséget, ezzel együtt a teljesítmény átadását. A Q-faktor is azonos, mely egy nagyon hatékony erőleadást tesz lehetővé miközben biztos kerékpár-kezelést és kényelmesebb, ergonomikusabb kerékpáros helyzetet biztosít. Ezen kívül hasonló a belső kialakítása is, mely csökkenti a súrlódást és kifinomult rásegítési karakterisztikával rendelkezik, ezzel az E6100 motor egysége 20%-al nagyobb hatótávot képes biztosítani.

du e61003

Két külön verzióban érhető el, a Trekking- és a City változat, mely teljesen burkolt lánchajtással rendelkezik. Mindkettő megannyi hajtómű hosszal választható, beleértve a 170mm-est is, ami extra távolságot ad a föld és a pedál között. 38 és 44 fogú lánckerékkel is kompatibilis és használható Gates szíjhajtással is, lehetőséget ad agyváltók, fogaskoszorús külső váltók - mindkét esetben Di2, vagy mechanikus verziók – használatára is.

Informatív kijelző megjelenítés

A kerékpáros 4 különböző kijelző lehetőség közül választhat. Használhatja a standard SHIMANO kijelzőt, egy harmadik gyártótól származó kijelzőt, akár az okostelefonját az új E-TUBE RIDE appal és az új EW-EN100 elosztót használva, de használhatja az EW-EN100 elosztót önmagában is egy igazán minimalista kijelzőként.

2019 e6100 display1

Okostelefonon a könnyen kezelhető E-TUBE RIDE applikációval személyre szabhatjuk a kijelzőt a legfontosabb adatokkal, mint a sebesség, pedálfordulat, a hátralévő akku kapacitás, a rásegítés módja, fokozatválasztás és egyebek. Természetesen az összes rendszerüzenet megjelenik mind a harmadik gyártó kijelzőjén, mind a mobiltelefonon is, s a rendszer-figyelmeztető üzenetekben egy web link is található, ahol bővebb információt, leírást olvashatunk a megfelelő lépésekről.

Amennyiben nem szeretnénk semmilyen kijelzőt használni, úgy az új EW-EN100 elosztót használva egy egyszerű és letisztult módon, ledes visszajelzésekkel tudjuk ellenőrizni a legfontosabb információkat, mint az akku állapotát, illetve a rásegítés módját. Ez tökéletesen elegendő a városi használat során.

Rásegítési módok

A három fő rásegítési mód úgy lett megtervezve, hogy minden kerékpározási körülmény között megfelelő segítséget nyújtsanak. Az Eco mód a legkisebb rásegítés, mely egyben a legkevésbé terheli az akkumulátort is, a Normal mód tökéletes egyensúlya az egyenletes rásegítésnek és az energiafelhasználásnak, míg a High fokozat egy igazán erőteljes gyorsulást biztosító, nagy erőtartalékkal rendelkező rásegítés 25 km/h-ig. A Shimano E-TUBE szoftver alkalmazásával ezen módok karakterisztikája külön állítható a kényelemes, természetesen egyenletes, vagy erőteljes, sportos, nagy nyomatékot kínáló értékek között.

Egy nyomatékérzékelő folyamatosan figyeli a pedálozási erőt, ennek segítségével képes az összes beállítás egy természetes, de erőteljes választ adni rásegítés formájában. Ez teszi lehetővé, hogy úgy érezzük, a SHIMANO STEPS rendszerrel egy lágy, kényelmes, ugyanakkor dinamikus és erős kerékpárt hajtunk. A viszonylag kicsi ellenállás miatt ez az érzet még akkor is megvan, ha a rásegítés kikapcsolt állapotban van, hiszen nem kell legyőznünk az inaktív motor ellenállását.

Áttételek

Korábban a SHIMANO STEPS az ALFINE Inter-11/8 sebességes, vagy a NEXUS Inter-8/7 sebességes agyváltókkal, illetve fogaskoszorús külső rögzítésű váltókkal volt választható, most azonban bemutatásra kerül az új NEXUS Inter-5E, a kifejezetten E-Bike-ra tervezett agyváltó. A NEXUS Inter-5E a maga 60Nm terhelhetőségével képes elviselni a kerékpáros és a motor együttes nyomatékát, így jobb váltás teljesítményt kínál az E-Bike bringásoknak. Az agyban gondosan tömített rendszerben vannak a fogaskerekek, könnyed és sima futást és E-Bike-nak megfelelő, 263%-os áttétel tartományt biztosítva.

shimano steps e6100

Csak úgy, mint a többi ALFINE és NEXUS modell esetében, a NEXUS Inter-5E felhasználók is választhatnak az elektronikus és a mechanikus váltás között. Az általánosan ismert előnyök mellett (kevesebb karbantartás, kisebb váltási erőigény, finomabb váltás a megfelelő fokozathoz passzoló motornyomatékkal) további előnye a teljesen automata váltás, ahol a rendszer automatikusan vált feljebb, ahogy növeled a sebességed és vissza, amikor az szükséges (például egy piros lámpánál), így megkönnyítve az elindulást.

Természetesen a hagyományos külső rögzítésű váltót kedvelői is használhatják a rendszert Di2 elektronikus 11 fokozatú váltórendszerrel, vagy mechanikus 9-, 10-, vagy 11-sebességes változatban egyaránt. Fékek tekintetében a NEXUS Inter-5E agyváltó választható tárcsa- roller-, kontra-, valamint v-fék opcióval is.

Az új alkatrészek – bele értve a motor egységet, a kijelzőt, és az elosztó egységet – és a SHIMANO STEPS E6100 által kínált intuitív kerékpáros élmény 2018 őszétől lesznek elérhetőek.